BlinkFeed po raz pierwszy pojawił się na smartfonach HTC w piątej wersji nakładki Sense. Jest to dodatkowy ekran w interfejsie smartfona, którego zadaniem jest wyświetlanie w atrakcyjnej formie informacji z internetowej prasy, serwisów społecznościowych czy prognoz pogody. Cieszy się on sporym uznaniem, jednak wkrótce może się to zmienić.

blog-0991933001386698940

BlinkFeeda udało się przeportować i przy odrobinie zaangażowania można ją uruchomić nie tylko na urządzeniach od HTC. Pojawiły się jednak informacje, że testowane są nowe funkcje. Wszystko wskazuje na to, że w przyszłości, obok artykułów, powiadomień i innych aktualności, BlinkFeed będzie wyświetlał także reklamy.

Pilotażowy program wprowadzenia reklam do BlinkFeeda zostanie przeprowadzony w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Tajwanie i Chinach. Najprawdopodobniej jednak, już po testach, grono państw, w których użytkownicy będą oglądać reklamy na swoich HTC się zwiększy. Wyświetlane treści sponsorowane będą się skupiać na promowaniu aplikacji. Mowa przede wszystkim o programach stworzonych przez partnerów firmy:

mowa

Powód decyzji HTC jest oczywisty. Korzyści z spieniężania popularnego wśród użytkowników programu mogą przynieść dodatkowy zastrzyk gotówki firmie, w przypadku której trudno wymienić wiele spektakularnych sukcesów w ciągu ostatnich miesięcy. Pytanie tylko czy takie podejście istotnie nie zniży jej notowań. Nie tylko notowań giełdowych