Chciałabym odbyć szybką podróż do 1995 roku, złapać garstkę osób i przetransportować do czasów obecnych. W ten sposób mogłyby obserwować stale zachodzące zmiany – co dzieje się na ulicy, a co w losowym metrze w Warszawie w 2018 roku? Zastanawiam się, co osoby te zrobiłyby z pasażerami siedzącymi i stojącymi w pociągu – wszyscy z pochylonymi głowami, naprzemiennie stukającymi i wpatrującymi się w tajemniczy prostokątny przedmiot. Twarze oświetlone niebieskawym światłem, niewrażliwe na bodźce z zewnątrz. Co oni by z nimi zrobili?

Teraz przetransportujemy się do 2021 roku. Do tego czasu wszystkie przejścia podziemne będą połączone z WiFi. O radości! Nie mogę doczekać się tych zagorzałych rozmów w metrze prowadzonych ze swoim nieodłącznym kompanem… smartfonem. Jeden człowiek z przyszłości wypowiada do swojego telefonu magiczne słowa – „krawat z jedwabiu”. Smartfon – „Sprawdzanie”. Po chwili zakupiony krawat ląduje w transakcjach zaakceptowanych.

Scenariusz zupełnie prawdziwy, przepowiedziany. To było zupełnie niewyobrażalne w 1988 roku. Do 2021 roku więcej konsumentów będzie robić zakupy online z tych tajemniczych obiektów prostokątnych, niż z komputerów stacjonarnych lub laptopów – przepowiadają naukowcy.

Istotnie, w ciągu trzech lat, sprzedaż detaliczna m-commerce na smart fonach i tabletach wygeneruje szacunkowo 420,2 miliarda dolarów w sprzedaży, co stanowi ponad 359,4 miliarda dolarów w sprzedaży e-commerce z komputerów stacjonarnych i laptopów – wynika z danych firmy badawczej eMarketer.

Pilot do sterowania życiem

Konsumenci, którzy polegają na smartfonach jako organizatorach zdalnego sterowania życiem i czynniki wpływające na m-commerce, odzwierciedlają tendencje behawioralne konsumentów i rozwój technologiczny, który napędza ich rozwój dzisiaj.

„Zakupy na smartfonach będą szybsze i bardziej płynne. Detaliści dążą do ograniczenia kroków do konwersji i zakupu za jednym kliknięciem, w tym za pośrednictwem asystentów aktywowanych głosem, aplikacji do obsługi wiadomości i chat botów, które staną się bardziej powszechne”

Krista Garcia

Zakupy przez smartfony będą kwitnąć – Millenialsi (obecnie największa grupa kupujących) będzie dominować w krajobrazie zakupów konsumenckich.

„Użytkownicy są coraz bardziej wygodni. Wszystko to przez sklepy mobilne. To szczególnie ważny aspekt w przypadku młodszych użytkowników. Millenialsi przyjęli m-commerce w większej liczbie i wraz z prawdziwymi cyfrowymi tubylcami GenZ, ten trend będzie kontynuowany. Barierty istniejące dla starszych pokoleń nie będą tak zakorzenione.”

Krista Garcia

Dołącz do grupy na Facebook